Tuesday, July 19, 2011

Safiq Rahim wajar berhijrah ke Liga di luar negara

1. Pada ketika pasukan negara memperagakan aksi tidak konsisten, namun saya dapati kapten pasukan Safiq rahim telah berjaya memimpin pasukan dengan berkesan.

2. Beliau dilihat bekerja keras untuk menggerakkan jentera tengah serta sering menegur rakan yang kurang berfungsi dengan baik.

3. Komitmen serta iltizam yang tinggi ini wajar dicontohi pemain lain. Dalam masa yang sama, saya berpendapat Safiq kini mempunyai kualiti untuk bermain di luar negara.

4. Pada usia 24 tahun, merupakan usia yang sesuai untuk mengembara dan menambah pengalaman di perantauan. Liga Jepun, Korea, Australia, dan mana-mana liga di eropah sepatutnya menjadi destinasi untuk Safiq selepas ini.

5. Keupayaan beliau membantu negara memenangi emas sukan SEA, Piala AFF dan beberapa jaringan penting untuk skuad negara telah membuktikan keupayaan beliau dari segi teknikal. Saya berharap ada agen dari luar negara sudi membantu Safiq mencari kontrak profesional yang sesuai untuk beliau demi mengembangkan bakat yang ada.

6. Saya doakan semoga Safiq dan rakan-rakan terus bermain dengan cemerlang untuk skuad Harimau. Tanah tumpahnya darahku!

No comments:

Post a Comment