Friday, July 22, 2011

Perlawanan dengan Singapura ibarat sebuah perlawanan akhir

1. Ramai yang semakin bercakap tentang perlawanan kelayakan pusingan ke dua Piala Dunia di antara Singapura dan Malaysia di Stadium Jalan besar esok.

2. Turun sebagai juara asia tenggara, Malaysia dianggap sebagai pilihan untuk pertemuan kali ini. Namun, bagi saya, Singapura tidak boleh dipandang remeh oleh barisan muda negara. Mereka adalah pasukan yang sudah lama bermain bersama dan dibawah jurulatih yang berpengalaman.

3. Kepada pemain dan penyokong, perlawanan ini sangat bermakna kerana ia membabitkan rasa maruah serta soal patriotisme. Setelah lama bolasepak Malaysia mengalami kemerosotan, senario terkini menggambarkan kebangkitan semula bolasepak Malaysia. Dulu Singapura boleh berbangga dengan pemain importnya, namun kini Malaysia boleh berbangga dengan produk muda tempatan yang terbukti berbakat.

4. Maka bagi setiap pemain yang terpilih esok, berbanggalah kerana kamu adalah anak Malaysia yang terpilih untuk mengepalai panji 'HARIMAU MALAYA' bagi membaham seteru lama, sang singa. Jangan peduli kata-kata media lawan, tumpukan perhatian terhadap perlawanan seperti mana amukan harimau di Jakarta disember lalu.

5. Ini adalah saat terbaik untuk kamu wahai anak-anak Malaysia. Saat terbaik untuk berbakti kepada tanah tumpahnya darah yang tercinta. Biarkan mereka kenang amukan harimau malaya di Singapura pada 23 Julai 2011 sebagai igauan yang tak dapat dilupakan sampai bila-bila.

No comments:

Post a Comment