Saturday, June 11, 2011

Final piala FA: Pastikan kualiti bolasepak mengatasi sorak penonton

1. Saya sudah lama tunggu perlawanan 'east coast derby' ini antara Kelantan dan terengganu. Saya berpendapat Kelantan punya kelebihan kerana mereka kerap ke final 2, 3 tahun kebelakangan ini.

2. Terengganu pula kini berada dalam keadaan off form setelah dua kekalahan berturut-turut di liga Super iaitu kepada Kedah dan Kelantan. Saya jangka kehadiran ramai penyokong dari kedua-dua negeri yang mahu pasukan mereka memenangi final terakhir untuk piala FA edisi kali ini. Mulai tahun depan, piala FA baru akan menggantikan piala yang digunakan sejak tujuh edisi lalu.

3. seperti mana-mana final di pertandingan domestik yang lalu, saya perhatikan ghairah sorak penyokong yang melebihi kualiti bolasepak yang dimainkan di atas padang. Jika anda tidak percaya, sila perhatikan malam nanti berapa banyak 'long ball' atau hantaran jauh yang sia-sia bakal dimainkan. Saya mahukan kualiti dari segi taktikal dan teknikal dipamerkan oleh kedua-dua pasukan.

4. Juga perhatikan malam nanti berapa banyak mercun di bakar serta penggunaan 'lazer' oleh penyokong. Saya harap tidak ada kejadian yang buruk berlaku malam ini.

5. Saya mahu pemain-pemain mengekalkan semangat kesukanan serta pamerkan mutu permainan bolasepak yang tinggi.

No comments:

Post a Comment